Střední škola teleinformatiky, Ostrava, p.o. +420 596 912 253

Londýn 2024

Naše škola se v termínu 19. – 24. února 2024 zúčastnila školního výletu do Londýna. Hlavním cílem bylo prozkoumat hlavní město Spojeného království Velké Británie – Londýn, a také se seznámit s hostitelskými rodinami, poznat jejich kulturu, gastronomii a zvyky.

1. den: Cesta z České republiky přes Německo a Belgii do francouzského přístavu Calais, odkud jsme trajektem přepluli do Doveru. Pro mnohé z nás to byl první zážitek s trajektem.

2. den: V brzkých ranních hodinách jsme dorazili do Londýna a hned se vydali na prohlídku City – St. Paul´s Cathedral, návštěva Tower of London, Tower Bridge, City Hall, Millenium Bridge, Čínská čtvrť atd. Večer jsme se přesunuli k místu setkání s hostitelskými rodinami, ubytovali se a měli večeři.

3. den: Návštěva Natural History Museum, procházka Hyde Parkem a Buckingham Palace.

4. den: Návštěva Audley End House and Gardens, velkolepé sídlo ze 17. století s krásnými zahradami. Poté jsme navštívili známé Cambridge – King´s College Chapel, tržiště Market Hill a další zajímavosti města.

5. den: Celodenní prohlídka Londýna – Houses of Parliament, Westminster Abbey, London Eye. Poté jsme přepluli lodí na Greenwich, kde jsme navštívili Námořní muzeum a Královskou observatoř (Nultý poledník). Z této části Londýna jsme se vrátili Doubledeckerem k našemu autobusu a vydali se na cestu domů. Velkým překvapením a pro většinu z nás nezapomenutelným zážitkem byla cesta tunelem Lamanšského průlivu s využitím vlaku.

6. den: Díky použitému tunelu jsme byli doma o dvě hodiny dříve, než byl plánovaný příjezd.

Poznávací zájezd do Londýna se velmi povedl. Prozkoumali jsme spoustu zajímavých míst, vyzkoušeli různé druhy dopravy a potvrdilo se, že Londýn je velmi multikulturní město.

Největší radost jsme však měli z pozitivní zpětné vazby od hostitelských rodin, které potvrdily, že naši žáci jsou na výborné jazykové úrovni. Jsme na ně hrdí, že tak skvěle reprezentovali naši školu a Českou republiku.